fredag 6 augusti 2010

Kullaloppet

Ikväll har jag varit och sprungit sommarens mysigaste kvällslopp, nämligen Kullaloppet i Rörum. Jag tror att detta kan vara 7-8:e gången så det känns som det börjar bli tradition. När man tittar sig runt så finns det klart och tydligt flera som återkommer varje år. Det är många kända ansikten. Start och mål är vid Kullas nöjesplats, en riktigt mysig dansbana innbäddad i skog ooch kullar. Banan går till en början ut på landsvägen och efter ca 2 km går det UPPFÖR och åter UPPFÖR i ca 4 km. Sedan in i skogen där det visar sig vilka som tränar i backar hemma :-). Antingen har man tagit slut på landsvägen eller återhämtar man sig och kan hålla ett bra tempo i dom sista kilometrarna. Eftersom man kan banan vet man i vilken backe man kan lägga in "stöten" då det efter just det krönet väntar en lååång utförsbacke. Det funkade även i år. En tjej och en kille blev efter och lyckades inte komma ikapp. Placeringen blev 4:a och tiden 48:02. Jag är jättenöjd. Dagsformen var sisådär men trots det blev det en dryga halvminuten bättre än förra året.

1 kommentar:

  1. Hej Liselotte
    Lotta här. Jag sprang också loppet i går. Första gången för min del. Eftersom jag bor i Trelleborg och alltid tränar på plan mark, blev de tunga backarna en liten chock för mig :-). Tror att jag kom sist. Men det gör inget, jag är ändå nöjd att jag sprang loppet och fullföljde det. Stannande inte en gång. Ser fram emot nästa år, då ska jag vara mer förberedd. Började träna på allvar i fjol efter många års stillasittande. Har sprungit några halvmaror, bästa tiden än så länge är 2 timmar och 13 minuter. Suck, man kan kanske inte kräva mer av en 48-åring...
    Lycka till med alla dina lopp!

    SvaraRadera