torsdag 2 september 2010

Skogen

Bilden nedan är från den vackra skog där jag tillbringar sååå många träningstimmar. Där är det perfekta träningsförhållanden med hur mycket skogsvägar som helst. Där kan man variera träningen i det oändliga. Backigt, slätt, skuggigt, långpass, raksträckor perfekta för intervall osv osv. Häromdagen visade den sig från sin bästa sida med solsken och lite känsla av höst i luften. Den här skogen har verkligen allt man kan önska sig. Man ser alltid hjortar, som man ofta kommer riktigt nära om vinden ligger på rätt håll. Räven är inte heller så blyg men tack och lov är vildsvinen inte så sociala och håller sig undan för det mesta. Det finns dom i Kristianstads kommun som vill ha en vindkraftspark i denna fantastiska skog. 150 meter höga verk som man inte ska vistas i närheten av pga risker för att något faller ner. Jag kan inte förstå det miljövänliga i att förstöra orörd, tyst och vacker natur. Sätt vindkraftverken i redan bullerförstörda miljöer!

Nu har jag börjat träna lite lätt igen. Foten är inte helt bra men efter några dagars Voltaren blev det bättre. Så nu finns hoppet igen...Kanske kan jag ändå lyckas med en silvertid på Lidingöloppet. Allt annat vore ju förfärligt eftersom det är så förbaskat tråkigt att virka....
Min onda fot får bada i isvatten efter träningen i hopp om att den ska skärpa till sig. ONT SKA MED ONT FÖRGÅS!

1 kommentar: