måndag 13 september 2010

Vad är det jag har i foten???

Min fot spelar spratt med mig. Ena dagen kan jag knappt stödja på foten och nästa kan jag springa en tävling utan problem. Idag har jag varit ute på sista långpasset innan Lidingöloppet. Jag var tvungen att se hur foten beter sig... Hade ont i varje stegisättning i ca 22 km och då helt plötsligt släppte det!? Jag fattar ingeting.....Sista 2 kilometrarna kände jag ingen smärta alls. Antingen är det något som är löst eller som ligger i kläm och som slutar göra ont när det kommer i rätt läge igen. Jag har fått en läkare på jobbet att klämma lite på foten men han var lika konfunderad som jag.

Jag fick tyvärr stå över Veberödsrundan i lördags. Vågade inte chansa eftersom foten inte alls kändes bra. Det hade annars varit perfekt att springa en halvmaratävling för att sedan trappa ner och hämta krafter till Lidingö om två veckor. Men fick istället kämpa rejält i premiären av Degebergas Munkarace. Det var några vänner som hade arrangerat ett litet familjelopp på 6 eller 2 km i byn. Efteråt var det grillning och trubadur på Rogersvall. Det var en härlig avslutning på sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar