lördag 11 december 2010

Jag blir gaaaalen

Spåren var som smält isglass och som grädde på mosen är det fyra olika sällskap som går och vallar sina hundar rakt I SPÅRET! Jag blir GALEN!!! Efter 1 km var jag på ett uruselt humör och kunde faktiskt inte låta bli att "riva" av ett och annat till dessa spårsabotörer. I Stackedala är det så väl ordnat att det finns ett promenadstråk som är utmarkerat så att både promenerare och skidåkare kan vara där. Sen kan man kanske tycka att spåren ändå är så dåliga att det inte gör någon skillnad om man går där eller inte, men det gör det! Och det är ju dom enda spåren vi har. Promenera kan man göra var som helst men om man vill åka skidor (i spår) så får man ju köra till dom motionsanläggningar som arbetar hårt med att få så fina spår som möjligt i vårt hopplösa skånska vinterlandskap.
Löpning är inte att tänka på idag. Det är så halt på vägarna så det vore riktigt dumt att ge sig ut. Nej, nu ska jag ge mig in till stan istället för lite julshopping och även införskaffa ett par broddar till löparskorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar