söndag 16 januari 2011

Dm i Tågaröd

Vädret idag har inte varit särskilt lockande för skidåkning. Det regnade och var 4 plusgrader i morse. Men jag tog mig i kragen och åkte till Tågaröd för att ställa upp i min andra tävling på skidor. Pelle levererade mina preparerade skidor och det var inte utan att man fick känna sig lite proffsig när man skulle ut och teståka vallan. Återigen hade han lyckats väldigt bra och jag gav "järnet" när starten hade gått. Mycket stakning, kort distans och en ganska lång stigning gjorde att man fick jobba på bra och äntligen fick jag upp pulsen rejält! Sedan har jag ju en tävlingsdjävul som sitter på min axel och säger; "-Kom igen, Ge dig inte, Bättre kan du!"



Det blev Dm silver, som det i och för sig även hade blivit om jag hade haft en fikapaus i spåret. Vi var bara två i D 35 (Ja, nu tror ni väl att jag inte vill erkänna offentligt att jag har flyttat upp i 40-klassen men det var faktiskt arrangören som flyttat ner mig i 35 eftersom jag var ensam i D40!)
Kilometertiden på 6 kilometer blev idag 4,19/km och nytt personbästa.
Jag e Supernöjd!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar