torsdag 13 januari 2011

Ladda batterierna

Det bästa sättet att återställa kroppen efter två nätters arbete är ett rejält träningspass. Trots att kroppen är totalt urladdad efter nattarbetet och bara skriker SÖÖMN så är det bara att tvinga sig ut. Det är som om ordningen tvingas ställas till rätta snabbt och man blir genast piggare för att sedan kunna sova sig till den sista normaliseringen på natten. Sedan laddar man även dom mentala batterierna av att kroppen får laddas ur. Så sant som det var sagt!!

Ikväll var det egentligen löpning på schemat. Men vädret i eftermiddags var fint och termometern var på minussidan så jag tog skidorna till Bockeboda istället. Det visade sig vara ett bra beslut. Mitt ute i skogen i vinterkvällen och i skenet av elljuset är meditationen total. Föret var bra, trots lite (eller ganska mycket) bakhalt. Men det är så jäkla kul när det glider så bra. Och sedan lyckades jag att INTE ramla idag. Bara det, gjorde ju passet lyckat! Skrapade ihop nära 15 km på elljuset i 5,10 tempo och då var första varvet coachning av vallaproffset Pelle G vilket innebar lite stillastående instruktioner. Jag vet egentligen inte varför jag skriver mina tider här, speciellt inte när dom inte är bättre än så, men det känns bra på nåt sätt....:-S
Jag tror att många använder olika forum tex bloggar, facebook, endomondo etc som en träningsmotivation. För visst är det lättare att ge sig ut om man kan få dela med sig av sin bedrift efteråt!
För ni vet väl vilken träning som är BÄST i ALLA kategorier??????
Det är den som blir av! (Citat av min löparvän Bodil)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar