söndag 20 februari 2011

Dubbdäck på rullskidorna??

Nu har jag gjort dom sista träningpassen på skidor innan Öppet Spår och på mitt långpass idag hade jag bara ett "mantra" i huvudet som lät; -Nu kan det bara bli bättre....

Idag hade jag till och med BAKHALT på rullisarna. När jag körde hemifrån så var det strålande sol som värmde. Men efter ca 16 -17 kilometer gjorde jag en vänstersväng och solen försvann, det började snöa och jag fick en iskall vind rakt i ansiktet. Som om det var nog....nej då, för vägen blev alldeles isig så att skidorna halkade omkring. Det var på en riktigt lång raksträcka med god sikt, så bitvis körde jag MITT på vägen för att få åtminstonde en skida i ett isfritt spår.

Igår däremot var det bättre. Då såg det ut så här på min runda:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar