söndag 6 februari 2011

Ut med Becel lättmargarin och in med SMÖR!

Efter gårdagens föreläsning av KICKI har jag nu äntligen förstått eller gett med mig (eller kalla det vad ni vill...). Nu ska flytande Milda Culinesse och Becels smörgåsmargarin ut och Bregott och riktigt SMÖR in. Jag har väl någonstans vetat att det finns en massa transfetter och annat skit i sådana produkter men jag ska väl höra det ett antal gånger innan jag "ger med mig". Jag är uppvuxen på ordentliga icke fettsnåla produkter och har egentligen först dom senaste åren börjat tänka "fettsnålt". Det ska jag sluta med ! (I viss mån iallafall....)

KICKI ( http://kicki.nu/ )var en bra föreläsare och till och med så övertygande att hade det bjudits på kaka till kaffet hade ingen vågat ta!
Det blev ett bra träningspass på förmiddagen. 17,5 kilometer som kändes som att springa upp för en enda lång backe och ner på andra sidan och tillbaka samma väg. Jag var ordentligt sliten. Men sedan var maten serverad och vi myste inne i stugan i Barnakälla och kunde höra hur vinden ven runt husknuten. Det gjorde att krafterna kom tillbaka.

Idag har jag varit ute på rullskidorna. Det kändes bra med tekniken men jag höll på att bli galen på stavfästet. Jag tror att spetsarna behöver slipas för jag slant i nästan alla stavtagen. Irriterande!!!


Jag, i bloggartagen (foto: Linn Persson)

1 kommentar:

  1. Stavspetssliparen meddelar att det blir bättre om spetsarna vänds 180 grader.

    SvaraRadera