söndag 13 mars 2011

Hosta och feber

Veckan som har gått har spenderats hemma med att ta hand om sjuka barn. Det var faktiskt länge sedan dom var så här sjuka. Feber, frossa och halsont. Jag har gett vika och inhandlat en örontermometer. ÄNTLIGEN tycker Noa....som inte har tagit tempen dom senaste två åren. Den funkar sådär....men det är klart har man bara vetskapen om felkällorna så kan det väl vara okey. Och visar den fel, så är det ju alltid för lite, så det går ju aldrig att utesluta feber men däremot tvärtom.

Igår sprang jag kort och fort. Efter att ha hjälpt till vid Maxilöpet och sett mina främsta konkurrenter göra finfina tider, så blev jag taggad och gav mig ut när jag kom hem och toksprang! Jag ville liksom testa formen :-D...... Fyyyy fanken .....jag höll på att kräka....kom upp i 94 % av maxpulsen och det snurrade i skallen. Jag har ännu inte kollat vad jag hade i snitthastighet....vågar inte kolla. Sneglade på min lånade Garmin några gånger under tiden. 4,03.....4,31......3,59.  Men snittet var nog tyvärr inte så bra.
Efter passet har halsen gett sig till känna. Låg och hostade inatt så jag höll på att bli galen.
Idag var benen blytunga och jag sprang och tänkte på att om det känns så här för nybörjarlöpare så kan jag förstå att man ger upp.......
Men.....efter regn kommer solsken!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar