lördag 5 mars 2011

Hundbiten

Jag tror knappt det är sant....men jag blev attackerad av en lösspringande hund idag på min löprunda! Den högg mig rakt över låret!! Jag vet att hundarna vid detta huset brukar vara kopplade och stå och skälla när man springer förbi. Idag kom den rusande mot mig och högg mig i benet helt utan förvarning!! Jag knackade på och berättade vad som hänt. Hoppas dom fick sig en tankeställare. Tänk om det hade varit ett barn.....det hade varit precis i ansiktshöjd...
Visserligen är det säkert ett hot mot en hund när någon springer utanför deras vaktområde, men man måste ju kunna gå säker när man är på allmän mark. Tur att mina nya fina Newline brallor höll (konstigt nog eftersom skinnet gick sönder), Hade dom gått sönder så hade dom fått köpa nya!!!


1 kommentar:

  1. Aj AJ AJ,,,,honnajävel! Ser inte bra ut,,,bäst att ta en stelkrampspruta kanske!
    Puss o kram/Camilla

    SvaraRadera