onsdag 13 april 2011

Bromsklossarna ligger på...

HELA TIDEN! Dom måste ha rostat fast på min egen lilla kroppsbil som numera känns som en gammal hirk!! Varenda kilometer, varenda steg känns som en kamp. Ingen "Runner´s high" här inte. Jag har numera stängt av min Endomondo (GPS och träningsprogram) som annars envist talar om för mig efter varje kilometer hur sakta det går.
" -laptime five minuts twentytwo seconds" Jag blir gaaalen. HAR DU INGET BÄTTRE ATT KOMMA MED SÅ HÅLL TYST!!
Kroppen har inte tagit till sig träningen i Portugal. Tvärtom....jag kom hem med 4½ kilo mer än vad jag åkte iväg med och då menar jag inte i resväskan. Jag hade kroppen full med vätska och var tvungen att söka sjukvård dagen efter jag hade kommit hem. EKG och alla blodprover var normala men det var INTE jag! Fick vätskedrivande medicin och gick ner 2½ kilo på en timme. Tog dom i 6 dagar och jag är bättre nu men fortfarande lite svullen. Jag har ingen aning om vad det berodde på. Lite svullnar man ju efter en flygresa men detta började redan i Portugal. Det stramade i mina vader när jag satte ner foten men jag skyllde på solbrännan. Tröttheten och löparpassen som var olidligt jobbiga skyllde jag på ovanligt mycket träning och kanske lite vätskebrist. (Jag ljög i mitt tidigare inlägg. Jag var INTE Kejsarinnan av Portugallien....utan flodhästen Gloria i Madagaskar....)



Snygg stil hon har!


Nåja.....nog gnällt om detta. Träningen är i gång igen och jag mår bra! Det får vara huvudsaken just nu! Sen får jag bara strunta i klockan och bita ihop.
Imorgon har jag tänkt åka till stan och inhandla ett par cykelbyxor (såna med inbyggd blöja :-). Sedan ska jag ut och cykla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar