söndag 24 april 2011

Inte längre "Hatlopp"

Jag sprang Ryssbergsloppet på Långfredagen....HATLOPPET nummer 1!! Det är verkligen inget bra lopp att börja säsongen med. Hemmatävling och många man känner och man ska lägga korten på bordet och visa om man har brukat allvar med vinterträningen. Tidigare år, när startskottet har gått har jag fått för mig att jag är SuperWoman  och rusat iväg som en gasell och efter bara några hundra meter så går det uppför och åter uppför...uppför i 2 kilometer! På backens topp har jag inte längre varit SuperWoman utan då övergår gestalten i Skalmans skepnad... Mat och sovklockan har ringt ilsket i öronen och mjölksyran har känts ända ut i tänderna!
MEN IGÅR VAR EN ANNAN DAG!! Jag började som skalman och betade av backen i lugn takt och ju längre in i loppet jag kom ju mer "SuperWoman känsla" fick jag jag! Mmmmmm... Nu snackar jag "RUNNER´S HIGH". Andra varvet gick bara fortare och fortare och igår var det JAG som fick ligga i omkörningsfilen!! Det är precis den känslan man letar efter på varenda träning och varenda tävling. På Långfredagen infann den sig! HÄRLIGT!!
Småfolket (Noa och Linn) gjorde fantastiskt bra prestationer. Noa kom 2:a med bara 2 sekunders marginal till 1:an och Linn kämpade jättebra. Och på Ryssbergsloppet levde jag som jag lär.....DET VIKTIGASTE ÄR ATT HA KULa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar