onsdag 25 maj 2011

Det som inte dödar det härdar....

Idag har jag varit ute på mitt hittills jobbigaste cykelpass. Det var långt, backigt och blåsigt, säkert 15 sekundmeter i vindbyarna. Jag höll på att blåsa av vägen i Brösarps backar. Men bortsett från vinden så var det en fantastiskt vacker runda. Rutten var Kyllingaröd- Degeberga-Lökaröd-Hörröd- Andrarum - St Olof - Vitaby - Vitemölla- Brösarp- Hörröd - Degeberga- Kyllingaröd = 83 km.
Fy sjutton vad det brände i mina lår när jag kom hem. Men....ont krut förgås inte så lätt...
Jag kan meddela att mina nyinköpta damasker är värda varenda krona. Trots bara 10-12 grader och blåst idag så var det bara mina tår som frös.

Helt underbara vidder på Österlen mellan Vitaby och Vitemölle


Min älskade lilla tös har fyllt 7 år. Vi firade henne i lördags och hon var så nöjd med allt. Dom bästa presenterna var ridstövlarna, ridhjälmen och hästboken. Kommer det att bli en hästtjej av henne månne.....(?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar