måndag 2 maj 2011

Du sköna maj, VÄLKOMMEN


Nu har vi en skön månad framför oss. Jag har alltid gillat maj. När jag var liten var det väl främst för att jag har födelsedag i maj. Men i tonåren var det en speciellt rolig tid i skolan. Det var mycket som hände utöver det tråkiga skolarbetet och sommarlovet närmade sig. I maj grönskar allt, det är precis lagom varmt, semester inom synhåll och barfota barn. "Naturrummet" är inbjudande och man kan grilla och äta ute och serveringarna på stan är fulla av solglasögonprydda glassätare....
Min maj brukar vara fylld av löpartävlingar och stafetter. Så för att inte frångå traditionerna så inleddes majmånad med att springa Växjöloppet den 1:a maj. Ett halvmaraton som delvis gick runt Växjösjön. Det var en kul havmara och givetvis extra rolig eftersom jag gjorde ett person bästa på lätta ben. Jag hade bestämt mig för att springa på känsla och inte hålla på att glo på klockan hela tiden och det gjorde att jag kom i mål på 1.37.40.  Nu känns det som att min egen motvind har vänt och att jag äntligen har den i ryggen istället......



Häromdagen fick vi besök av en ödla. Den kröp upp på tröskeln när Noa öppnade dörren. Om den fick komma in...??? NEJ!! Men det gjorde den ändå. Men eftersom den var ganska slö kanske av värmen så kunde vi fösa ut den med en tidning.

NJUT AV MAJ! Det är en försmak av sommaren
CARPE DIEM

1 kommentar:

  1. Grattis till en jättebra tid!!! Skönt att motvinden vänt, då är det bara att köra nu för fullt på resten av tävlingarna :)
    Kram Madde

    SvaraRadera