måndag 16 maj 2011

HÄSTAR

Linn har börjat rida. Och hon tycker att det är såååå kul. Jag kan riktigt känna känslan som hon har av att få vara där i stallet. Bara känna lukten av häst, höra dom tugga hö och bara få pyssla om dom. Konstigt, eller hur....Men har man en gång varit hästtjej så minns man såna små detaljer. Jag vill hävda att hästar är inget intresse utan det är en livsstil. Att ha egen häst tar upp det mesta av fritiden och lämnar ett stort hål i plånboken! Men det ger så otroligt mycket tillbaka. Jag är uppvuxen med hästar och satt i sadeln innan jag hade blivit av med blöjan. Min pappa red och hade en hel del hästar när jag var liten. Jag minns att lyckan var total när jag fick sitta upp i sadeln och rida hans STORA häst hem efter att han hade tränat i paddocken. Jag minns precis hur sadeln kändes och hur jag höll mig fast. Det är minnen för livet....

Linn och ponnyn hon red på förra lektionen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar