tisdag 7 juni 2011

Skoj på Hoj


Nationaldagen igår tillbringade jag på cykeln, i ett fantastiskt vackert Sverige (jag kan ju inte säga Skåne eftersom jag även var inne i Blekinge och trampade...). Cykelrundan började i Näsum sedan vidare till Bromölla, Valje, Edenryd, Bäckaskog, Barum, Arkestorp, Vånga, Kylinge, Gränum, Mörrum, Svängsta och sen på nåt vis tillbaka till Näsum.
Vi rullade på fantastiskt fina cykelvägar. Titta bara på bilden här nere. Jag tror att det är nånstans vid Arkelstorp. Det är iallafall Oppmannasjön (tror jag ;-).

Vackert
I Gualöv såg vi en Älgkalv mitt ute i en sädesåker. Den var nog nyvaken och stod och sträckte på sig i morgonsolen. Men just när jag hade fått upp min mobil och skulle ta ett foto så lade den sig helt sonika ner igen och försvann....  :-S

Vi lyckades skramla ihop 14 mil igår och JAG ÄR TOKNÖJD! Kanske, kanske... kan det ändå bli 100 mil innan starten går i Motala den 18/6!
Klicka HÄR så kan ni se ena halvan av rundan igår




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar