söndag 5 juni 2011

Sviter efter Ringsjön runt...

Detta låter hur glöttigt som helst men efterdyningarna från cyklingen igår sitter i mitt PEKFINGER!! Ja, jag vet, det låter inte klokt men jag måste ha suttit och stasat mitt finger mot styret på nåt sätt och nerven har då blivit lidande för det. Så nu har jag ett bortdomnat pekfinger, men....baken mår hur bra som helst ;-)
Det är som jag alltid har sagt...Problemen kommer där man minst anar det.

Våra höns och har gett oss lite "huvudbry" igen. En av dom har värpt två stycken miniatyrägg. Lika små som fågelägg. Den före detta hönsmamman (dvs hon som vi köpte hönsen av) trodde kanske att det var en fågel som flugit in och lagt äggen i redet men dom kommer helt klart från en höna. När vi knäckte dom visade det sig att dom inte innehöll någon gula, till barnens stora glädje, eftersom dom alltid pillar bort den och äter bara vitan.
Någon som har erfarenhet av detta??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar