söndag 18 september 2011

En dag på Balsberget

Igår avverkade jag sista långpasset innan kommande lördags kraftprov (Lidingöloppet). Backar var temat och dom fanns denna dagen på Balsberget. Vi var tre stycken hurtbullar som ställde klockan tidigt på lördagsmorgonen för att börja svettas klockan 09:00. Eftersom jag har bra backar hemomkring så behöver jag vanligtvis inte åka iväg för att få den träningen, men igår behövdes det lite grupptryck för att ge sig ut. Slingan vi sprang på var drygt 4 kilometer och den sprang vi om och om och om igen....Jag gillar varvbanor! Det finns många fördelar som tex ; att det oftast finns någon före eller bakom, det är lätt att i huvudet "beta av" varv efter varv, springer man i grupp behöver man inte nödvändigtvis ha sällskap utan man vet att man ändå träffas någonstans, man kan byta varv, banan blir bekant osv osv. Jag trivdes som fisken i vattnet där i skogen igår. Det blev 6 ½ varv och jag höll på lika länge som jag har tänkt göra på Lidingöloppet på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar