fredag 2 september 2011

Färskvara.....

Löpning och andra liknande konditionsidrotter är i allra högsta grad en färskvara. Det går definitivt inte att leva på gamla meriter. När någon förbättrar sig, springer fortare eller längre så vet man att det ligger hård träning bakom. Det finns liksom inga genvägar utan det måste nötas grus och asfalt för att nå framgång. När jag började löpträna så gick det ganska snabbt att förbättra sig. NU däremot är det inte lika lätt. 10-15 sekunder per kilometer kan tyckas enkelt i en "ickelöpares" öron men ojojoj det är grymt svårt på distanser under milen. Den långsamma förbättringen som jag har haft genom åren har gjort min löpträning väldigt stimulerande. Den roligaste sporren jag har haft har varit mina egna tider och min egen klocka då jag hela tiden har kunnat göra små förbättringar så har det lett till en personlig "må bra faktor".Den mycket långsamma förbättringen har ju såklart varit anledningen till att kurvan ständigt pekat uppåt. Jag tror inte jag har sprungit en enda meter dom senaste 10 åren utan att skriva upp det i min träningsslogg. .
Vad vill jag säga med detta inlägget......Ja, det har jag ingen aaaaaning om.....
Jo, förresten....Det viktigaste med all träning är att det känns skönt! Spring för att du mår bra av det!Ibland är det skönt att strunta i klockan och tänka att ALL TRÄNING ÄR BÄTTRE ÄN INGEN TRÄNING! Kanske är det därför jag är en sån där medelmåtta......jag plågar mig helt enkelt inte tillräckligt för att plocka sekundrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar