söndag 8 januari 2012

Grymt spännande i skogen idag....

Av alla dessa mil och timmar som jag har spenderat i skogen de senaste 10 åren så har jag bara stött på vildsvin två gånger. Men idag efter ca 7 kilometer så stod dom där. En hel flock småkultingar och en gigantisk sugga. Kanske var det alla de jägare som vistades i skogen denna morgon som hade väckt dom ur sin skönhetssömn. Jag som nästan alltid har mobilen med mig när jag tränar hade givetvis inte det idag. Det hade nämligen funnits gott om tid att fota eftersom jag fick tjoa och klappa en lång stund innan suggan uppfattade mig och tog hela flocken tillbaka in i granskogen. Nog klev pulsen upp ett par snäpp av bara åsynen av dessa respektingivande vilddjur. Så idag blev det ca 9-0 till svinen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar