tisdag 31 januari 2012

Ingen rök utan eld....inget larm utan brandvarnare.....

När det känns tungt eller motigt att ge mig ut och träna så brukar jag tänka att jag mycket, mycket sällan ångrar mig efteråt. Trots att man ibland "tar ut" sig och magen vänder sig ut och in när man kommer hem, så känner man sig ändå nöjd med att ha gjort just DET passet just DEN dagen! Så var INTE fallet idag. Jag ångrade mig....Sen den första snölöpningen i år har jag haft en sträckning på utsidan av ankeln och det slog jag upp idag igen. Surmulen och frusen kom jag hemlinkande med en fot som var bedrövlig. Som vanligt skäms jag när jag skriver om sånt gnälleri här och speciellt idag, när min käre Far, som för övrigt är en rutinerad fd Vasaloppslöpare, legat under kniven på operationsbordet hela förmiddagen. Han har nämligen fått ett nytt knä och kommer att ha några tuffa veckor framför sig. Men efter flera år av smärtor i knät kan det nu bara bli bättre!!
Vill också bara säga att vi blev påminda  igår om att absolut INTE sätta på tvättmaskin, torktumlare eller diskmaskin och sedan köra hemifrån! Vi brukar inte göra det och kommer heller aldrig att göra det. Speciellt inte nu efter att på nära håll (dock inte hemma!) fått reda på att en diskmaskin börjat brinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar