fredag 13 januari 2012

Varför tränar du?

Jag har fått frågan från en 9-årig tjej en gång. Men innan jag hade hunnit svara kom följdfrågan som löd:
 "-Bantar du eller?".
Min spontana reaktion på det var givetvis att jag tyckte det var förfärligt tråkigt att vara 9 år och förknippa träning med bantning. Mitt svar till henne var nåt i stil med:
"-Jag tycker det är roligt, också mår jag bra av att röra på mig".
Även om jag är lite av en sekundjägare och vill utmana mig själv så är det ju faktiskt ovanstående rad som är grunden. För några år sedan trodde jag min dåliga rygg skulle hindra mig i både skidstakning och cykling (har haft svårt för att sitta i cykelställning) men med långsam uppbyggnad av varje sak så fixar även ryggen detta. Sedan kommer det perioder av av mer smärta men otroligt nog så har inte träningen varit ett problem utan snarare stillasittande passivitet.
JAG TRÄNAR INTE FÖR ATT BLI YNGRE, JAG TRÄNAR FÖR ATT BLI ÄLDRE!
Det finns förståss många anledningar till att man tränar men om man i grunden har denna inställningen så är man på rätt spår.

Tänkvärt, eller hur......

Förresten, Grattis pappa, på tjugodag KNUT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar