fredag 3 februari 2012

Lomhörd?

Gemensam träningsdag för Ryssbergets IK på lördag, spårat i Bockeboda, mer snö på ingång och min fot är en KATASTROF! Jag måste ha översträckt en sena på utsidan av ankeln och sedan överansträngt den med fortsatt träning därför att jag inte lyssnat på kroppen. Dumt av mig, såklart!! Men vi som löptränar är (i ärlighetens namn) lite vana vid att det gör ont lite här och där. Det finns väl inte någon löpare som inte varit med om att under dom första 2-3 kilometrarna ömmar knäna lite, kanske känningar i baksida lår, hälsenor etc som sedan ger med sig när man blivit varm. För skulle JAG lyssna på kroppen (framförallt ryggen) så skulle jag ALDRIG gett mig ut och tränat. Så ibland får man slå "dövörat" till...... dock inte idag och säkert inte imorgon eller övermorgon.........Måtte det bli bra till Vasaloppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar