lördag 25 februari 2012

Slipp ångra det du INTE gjorde!

Visst är det väl betydligt oftare att man ångrar något man inte gjorde, än att man ångrar det man har gjort. Det som man har gjort men kanske inte borde, har man oftast dragit lärdom av eller fått någon form av erfarenhet av.
Det är inte sällan jag hör folk säga att: "-vad jag ångrar att jag inte sprang ett marathon när jag tränade som mest!" eller "-nej, detta året ska jag inte göra det, jag måste träna mer först!". Med dom två meningarna sagda blir tyvärr oftast resultatet det samma, dvs man ställer inte upp i det där supertuffa loppet eller något annat som får fjärilarna i magen att vakna och flyga omkring. Jag tror att detta helt enkelt beror på att målet inte är förutbestämt och ligger för långt fram i tiden.

Jag har bestämt mig för att när jag blir gammal ska sitta i gungstolen (?) och berätta för barnbarnen om mina bravader i vasalopp, tjejmilar, marathon, cykeltävlingar, Ironman och allt annat som jag tar mig för.

Så de klokaste orden jag kan komma på för dagen är så klart:
Ta tag i det du går och tänker på och SLIPP ångra dig när du blir gammal för något du INTE gjorde!

1 kommentar:

  1. Tack för detta inlägget!! Utan det hade jag nog inte tagit mig ut på min runda idag trots det underbara vädret!! Nu fick jag nya krafter när jag hade läst ditt inlägg och fick istället vara med om en runda som kändes helt ok trots backen upp från Degeberga :)
    Tråkigt med din fot :( Hoppas du blir bättre och bättre i alla fall!
    Kram Madde

    SvaraRadera