lördag 24 mars 2012

Musfälla

Vi bor i en gammal gård på landet och har då och då besök av dessa små söta, men ack så skadebenägna små gnagare. Härom kvällen hörde vi ett misstänkt ljud från förrådet. Det kom från papperspåsen där vi samlar våra tomglas och där var, mycket riktigt, en liten Musse Pigg som inte kunde motstå dom sista dropparna av Blåbärssoda. För att få i sig läsken hade den krupit in i flaskan, druckit upp och när den sedan skulle bege sig ut igen var det inte tillräckligt med fäste på flaskans insida så där satt den fast. Som tur var så kom hyresvärdarna (det vill säga vi....) och räddade det lilla livet. 


Lev väl, lilla mus och akta dig för musfällan (den är nämligen nyladdad med  finfin ost!)

4 kommentarer:

  1. Fy, jag ryser bara jag ser bilden!! Dan och jag hade fått dra lott om vem som överhuvudtaget skulle röra påsen med pantflaskorna...

    SvaraRadera
  2. Jo, jag vet ju att ert förhållande till mössen är lite spänt. Men jag är övertygad om att er lille son säkert hade fixat att rädda det lilla livet.

    SvaraRadera
  3. Tur att ni räddade honom. Sorgligt att ni laddat musfällan igen dock ;)

    SvaraRadera