fredag 16 mars 2012

Viktigt meddelande till alla glada löpare!!



Tänk att Vasaloppet är fullt redan innan jag har hunnit lägga vintermössan på hyllan. Otroligt!! Jag som hade en liten tanke på att åka igen 2013. Men då får jag nog köpa en startplats på blocket. Det märks tydligt att det är en sanslös motionstrend just nu. Inte bara på loppen utan även hur snacket går i fikarummet på jobbet och facebook etc. Jag har aldrig pratat om min träning på jobbet, utan jag har istället låtit likasinnade löparnördar fått lyssna på det ältandet. Men nu är det många som tar upp ämnet och det pratas ideligen om träningspass, göteborgsvarv och annat kul. Det är också väldigt trevligt att upptäcka att man plötsligt kan prata med helt okända människor när man till exempel har en start i ett Vasalopp gemensamt.

Idag har jag sprungit en HEL MIL! Öm fot men det gick och jag är superglad. Men det är en vansklig balans på hur mycket jag vågar träna utan att överanstränga foten. Men idag kunde tröttheten förvilla bort smärtan under korta delar av passet och det ser jag som ett mycket gott tecken.

Nu till det viktiga meddelandet:
Så se upp alla ni glada löpare så ni inte blir polisanmälda...... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar