torsdag 31 maj 2012

Är huvudet dumt......

......får kroppen lida, sa en klok gammal (förlåt UNG!!) vän till mig igårkväll, när jag berättade att jag cyklade till och från tjejloppet ;-). Men jag väljer att vända på det: "När kroppen lider blir huvudet dumt". För jag hade tydligen inget syre kvar i min lilla hjärna eftersom jag kunde springa fel i den så ordentligt märkta 5 kilometersrundan i tivoliparken. Jag tog vänster istället för höger och korsade, helt utan att tänka, en fin heldragen linje i grusen. Inte heller hörde jag funktionärernas tjoande på mig. Inte förrän min klubbkompis ropade mitt namn fattade jag att det var något fel och vände om. Vid det laget hade jag blivit passerad av två tävlingssugna tjejer och jag lyckades bara ta mig förbi en av dom igen. Jag kom in som tredje tjej över mållinjen och det var förstås KUL! Men....som vanligt,  när det är ett lopp som är avsett för bara tjejer så är det ingen tävling.....(iallafall enligt arrangören;-)!



Det drog ut på tiden i parken igårkväll så dom dryga tre milen hem blev en cykeltur i Twilight Zone. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar