onsdag 2 maj 2012

Helan går.....

inte.....
Det får bli halva Ironman i år istället.
Jag har nämligen starka funderingar på att skjuta upp Ironman starten till nästa år. Jag inser att jag måste cykla MYCKET MYCKET mer för att kunna trampa 18 mil och sedan få rygg och ben att hålla för ett marathon. Sedan kostar det ju otroligt mycket pengar för att starta, 440 EURO (=ca 3900 kronor)! Och för det priset måste jag känna att jag verkligen har förberett mig så mycket som jag kan. Istället har jag tänkt att jag ska göra halva distansen i sommar. Sövde ½ Ironman den 17/7 blir det. Det känns som en helt rimlig ansträngning för min träningsmängd just nu.

Om en och en halv vecka har jag tänkt cykla Göingerundan. Den sträcker sig 15 mil runt Hässleholm med omnejd. Hoppas att det inte bara är supersnabba cykelfantaster, utan att det finns någon klunga som man kan hänga på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar