söndag 20 maj 2012

Manlig publik

Det är sällan man får springa ett lopp som är så kantat av publik mestadels bestående av män! Var va då alla kvinnor.....? Jo, vi sprang ju förstås!! En mil i Hässleholm och vid sidan om, stod alla äkta män, pojkvänner, pappor, brödrar osv osv och hejade på.
Det var otroligt jobbigt att springa idag och som vanligt så sprang jag på tok för fort i början. Att jag ALDRIG lär mig!! Vi var tre stycken som sprang i täten och jag förstod tidigt att jag inte skulle orka hålla det tempot i 10 kilometer. Men jag tänkte: "jag håller mig fast som ett klistermärke så länge det går". Och det gick i ca 4,5 km sedan var den berömda "väggen" nära kan jag berätta. OjOjOj vad man kan vara klen......
Men det är väl bara att acceptera....Jag är inte bättre än 4,29 tempo... (men snart..... :-)

Jag kan förstå att Tjejmilen i Hlm lockar så många deltagare varje år. Det är ca 700-800 som tar sig runt banan. Med start och mål i den fina Hembygdsparken gör att det är extra mysigt och många har picnic i gröngräset. Sedan är nog det här med  "ingen tidtagning" väldigt tilltalande för många (speciellt tjejer). Men trots att arrangören påpekar att det inte är någon tävling tycker jag att det är kul att Hässleholm OK ändå uppmärksammar segrarinnan med en bukett blommor. Och jag kan garantera att det finns fler än jag som ställer upp i sådana här lopp för att tokspringa som en galning!

Vad gör man inte för en blomsterkvast..................(men i år fick jag köpa min!)

2 kommentarer:

  1. ja vad gör man inte för en blomsterkvast!? :-)
    I bland får man spänna bågen för om man aldrig gör det så kommer man ju heller inte att skjuta längre... :-)

    SvaraRadera