söndag 27 maj 2012

Positiv Split

Svänger mig med så fina termer som elitlöparna använder :-). För igår i Hanaskog runt på 10 km gjorde jag en 'positiv split' och sprang andra varvet fortare än första. Jag hade bestämt mig redan innan start att jag skulle springa just så, och hela första varvet var jag 20-30 meter efter första tjej. När 2 km återstod var jag pigg och lite sugen på en resväska till (vann ju en förra året i samma lopp). Så jag knappade in meter efter meter och plötsligt var jag om och förbi! Fick en lucka direkt och efter ytterligare 1,5 km var resväskan min! VILKEN HÄRLIG KÄNSLA! Efter förra helgens flopp och trötta kropp och knopp i tjejmilen ville jag verkligen få lite självförtroende på denna (för mig) respektingivande distans. Känslan av att springa om är väldigt speciell och leder till oanade krafter hos mig precis lika mycket som att bli omsprungen kan leda till att jag känner sig ännu tröttare. Det är onekligen så att mycket av kraften kommer från det man har mellan öronen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar