lördag 19 maj 2012

Regimskifte i Äggfabriken

Under mitt löparpass igår hann jag fotografera ett av alla de djur som jag brukar möta i skogen. Det var en oförgarglig liten kopparorm som låg och solade sig på grusvägen. Ännu har jag inte stött på någon huggorm, tack och lov.....


Det har förresten blivit regimskifte i hönsgården. Nisse har fått säga upp sig som "Tuppen i hönsgården" och den posten tillhör numera Ronaldo. Han har ett annorlunda sätt, och styr och ställer med järnhand! Kycklingen som kom till världen i september i höstas blev en höna och hon ligger och ligger och ligger. Jag har funderat på om hon kan vara sjuk på något sätt men hon har god aptit och beter sig förövrigt normalt. Så henne får vi bära ut. Hon är också väldigt tam och gillar att bli klappad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar