tisdag 3 juli 2012

Beach fotboll

                                                                                                          
Efter 12 timmar av svett, sand, tejpade tår och kämparglöd av sällan skådat slag har mitt äldsta livsverk nu knoppat in och sover den allra djupaste Törnrosasömnen. En dag full av Beachfotboll är till ända och sonen var supernöjd trots en hel del blåmärken och blessyrer. Tyvärr kommer han att ha ont på fler ställe imorgon efter all löpning i sanden (men det är han lyckligt ovetande om ännu....).

Fireballs 1 och 2. Två lag med blandade Degeberga- och Åhuskillar


Efter maran i lördags var jag tvungen att göra något som jag annars strängeligen råder alla andra att INTE göra. Nämligen punktera en blåsa. Blåsan under foten gjorde så ont varje gång jag satte ner foten så jag tillslut också fick ont i hela utsidan av vaden. Det fanns inget annat att göra än att sticka hål på den för att "lätta på trycket". Det blev en avsevärd skillnad åtminstonde några timmar tills det var dags att sticka hål igen. Nu verkar det som att inflammationen äntligen börjar lägga sig. Det börjar bli ont om tid för dojjorna ska ju på igen på fredagkväll......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar