tisdag 31 juli 2012

Intervaller i kombination med svampplockning??


Vilken lycka att få sällskap till min intervallträning idag och tillika få ett extra kvällsmål i form av nystekta nyplockade kantareller på en rostad macka!
JAG är en urusel svampplockare men idag kunde till och med jag se skogens gula guld. Dock tvekade jag på mina svampkunskaper ända till löpoarpassionen kunde bekräfta att det VAR kantareller och inga Falska kantareller som jag vid ett tidigare tillfälle plockat flera liter av, i tron att det var just skogens Guld!
En annan viktig del av vår skogsrunda var faktiskt intervallerna. Som jag sagt innan så var det längesedan sist och steget var nog inte det piggaste men jag skrapade ihop det jag hade planerat, dvs 10 X 400 m med 1 minuts ståvila. Tempot??? Ja, det var inte mycket att skryta med. 3,44 -3,59. Men.....all träning är bättre än ingen träning!!

Foto: LöparLotta
Igårkväll när jag var på väg hem från simträningen i Ystad lyckades jag fånga det typiska skånska landskapet på bild. Det är ett "lapptäcke" någonstans mellan Löderup och Tomelilla på Österlen. Vackert så det förslår!

Jag är så glad över att ha träffat Ystadstjejerna och speciellt AnnaPanna eftersom vi "talar samma språk". Nästa år 2013 kommer vi att stå på startlinjen i Ironman Kalmar tillsammans och jag vet att vi kommer att ha superroligt på vår resa dit!! Förhoppningsvis kommer vi att få några fler med oss. Några från Ystad och troligen även en annan kämpinna från K-stad!

Förresten är det en ny kyckling på väg till jordelivet.......och en höna har lämnat jordelivet......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar