måndag 20 augusti 2012

God morgon

......eller nåt? Nu har väckarklockan ringt och en veckas total återhållsamhet från träning är till ända. Veckan som gått har spenderats på grekiska breddgrader och jag kan erkänna att träningsabstinensen har funnits där men....... jag har stått emot! Ståndaktigt, eller hur!!
Idag har jag träffat de tre andra tjejerna i vårt lilla järnteam. Det var kul att äntligen träffas i verkligheten eftersom två av dom har jag egentligen bara vetat namnet på. Tänk att när människor har samma strävansmål blir det lätt att finna varandra och det känns snabbt som att man känt varandra länge. Vårt gemensamma mål är förstås IRONMAN i Kalmar 2013 (om nu någon mot förmodan skulle ha missat det;-).
Under tiden som vi avnjöt en god lunch (tack Paula ), började vi vår planering. Sponsorer? Klubbtillhörighet? Personlig tränare? Gemensamma träningar? Det var mycket vi diskuterade. Men det vi med säkerhet kom fram till var att från och med nu vi är ett team och vår resa börjar iDAG!

Dagens träningspass var förlagt i ett av de vackraste haven i skåne nämligen utanför stranden i Abbekås. Helt otroligt! Grekland kan slänga sig i väggen!!
Som 4 sälar ålade vi oss ut i de salta vågorna och simmade 1800 meter. Min crawlteknik, eller rättare sagt andningsteknik har aldrig varit så bra som just idag. Lyckades få in en bra andningsrytm i vartannat simtag (vilket förvisso betyder andning på samma sida, men ändå). Så trots stora vågor kunde jag prestera flera minuter utan att helt tappa andan. Men jag tror jag har svalt mer saltvatten under den simningen än vad jag gjorde på en hel vecka i Grekland, men det var det värt! På halva vägen simmade vi förbi ett fisknät där en stackars sill satt fast. Jag kunde bara inte låta bli att rädda livet på den stackars firren. Troligen blev den en eller två fenor fattigare eftersom som den satt stenhårt fast i nätet, men den blev dock fri från att bli inlagd i en glasburk......
3 av 4 i "Järnlady teamet"
Anna, Paula och Karolina
Foto: Löparlotta

2 kommentarer:

  1. ja nu kör vi så det ryker lottapotta.....har bilden i huvet av youtubeklippet på tjejerna ,,,du o jag i spurtduell (på det viset )

    SvaraRadera
  2. Ha Ha.....Jag tror inte en Mental Coach skulle föreslå att ha dom bilderna i huvudet. Men det skulle kunna vara ett helt möjligt scenario för oss....(nu kanske , men INTE augusti 2013!!!)

    SvaraRadera