tisdag 21 augusti 2012

Goda förutsättningar

2012 hade varit ett bra år att genomföra Ironman på. Åtminstone med tanke på de yttre omständigheterna. Det var tydligen vackert väder och snäll vind i Kalmar i lördags . Har inte pallat läsa om det så mycket mer. Skulle ju varit DÄR!! Hur kunde jag vara en sån fegis.....Jag får gåshud och är otroligt avundsjuk på alla de som fick uppleva detta i år. Ja, jag har såklart sneglat i resultatlistan och konstaterat att det är inte särskilt många som DNF. Siste man i mål kom 4 minuter för sent det vill säga han passerade mållinjen efter 16 timmar och 4 minuter. Han blev utan medalj men frågan är om han inte gjorde den största prestationen av dom alla. Ingo Johansson (den gamle boxaren) lär ha sagt i en intervju efter att han sprungit Stockholm Marathon:
"- det är väl inget att springa en mara på 3 timmar nej håll på i 4½ timme så får ni ser hur jobbigt det är......."
Det finns en poäng där.......


Förresten flög tävlingsdjävulen i mig igår när jag var ute på ett cykelpass. För vad tror ni händer i mitt huvud när jag kör förbi denna skylten:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar