lördag 17 november 2012

Jag går i Carbontankar.....

Jag är inne i stadens alla cykelaffärer och fingrar på dom fina racercyklarna titt som tätt. Det ända jag är helt säker på är att nästa cykel jag ska köpa är en med Carbonram! I cykelaffärerna får jag hjälp av de trevliga cykelhandlarna som bombaderar mig med olika märken, modeller, råd och tips. Senaste rådet jag fick var att jag absolut skulle köpa en 'damracer'! Det blev ett nytt ställningstagande för mig. Men å andra sidan, enligt cykelhandlaren, skulle det funka med en herrcykel eftersom jag har ganska långa ben....? Varför kan det inte vara svart eller vitt??
Den cykelaffär jag besökte igår säljer även motorcyklar. Jag kunde inte låta bli att slänga ett getöga på prislapparna som hängde på dom. Jag konstaterade att det var inte så fasligt många tusenlappar mer man skulle hosta upp om man ville ha en Kawasaki istället.....

En ny information jag fick igår var oxå att det är inte en fråga OM en kolfiberram går i sönder, utan NÄR! Det är ju lite tvärtom förhållande! Kostar mer men håller sämre.....
Men det cykelhandlaren sa som jag ändå fastnade mest för var :'-att cykla på carboncykel är som att åka i luften'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar