söndag 25 november 2012

Rik eller fattig....

Igårkväll testade jag den nya Silva pannlampan. Den var helt klart prisvärd. Kände mig faktiskt inte så mörkrädd som jag brukar och ljuset räckte ca 10-12 meter. Ljuskäglan var ganska smal men betydligt skarpare än på min gamla Everestlampa. Batteridosan tyckte jag bar för tung för att bära på huvudremmen så den hade jag runt midjan. Ja, vad ska jag säga. Kanske en 7:a på 10 skala. Naturligtvis inte alls så skarp som Löparpassionens pannlampa, som egentligen är en nattorienteringslampa. Men å andra sidan slipper man känna sig som en självmordbombare eftersom den lampan kräver ett kilo batterier runt magen......

Bilden är tagen utan blixt och bilden är inte helt rättvis. Lampan är bättre än så här!

Jag har precis kommit hem efter 3 dagar i Stockholm med jobb. Löparskorna åkte med i väskan eftersom jag vet hur otroligt skönt det är att ge sig ut och springa efter en dag med stillasittande lyssnande där man bara har lyft häcken för att flytta sig mellan föreläsningssalen till frukost- lunch och eftermiddagskaffets stolar. Dessutom är det ju ett ypperligt sätt att se lite annat än bara shoppingstråk när man är i en storstad. Jag hade tur eftersom det fanns en tjej till i vårt sällskap som nappade på idén att ta med sig skorna. Det gjorde att vi tillsamman kunde "bära hundhuvudet". För ibland är det faktiskt så det känns.... Att man får "be lite om ursäkt" för att man vill ut och röra på sig. Lite som att man ska ut och springa bara för att ge andra dåligt samvete. Så är det givetvis ABSOLUT INTE!! Det blev en lugn skön 8 kilometersrunda på Kungsholmen.


Imorgon står det simning på schemat. Förra veckans simträning gick hyfsat och av mina 1700 meter så crawla jag nog nästan 25 %. Så nu är det nära.....Imorgon kommer en vän att coacha mig från bassängkanten och kanske kan hon ge mig de hemliga nycklarna för att nå ända fram.


Slutligen vill jag påminna alla (inklusive mig själv) att: vara rik betyder inte att HA MYCKET utan rik är den som SAKNAR LITE


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar