söndag 23 december 2012

Dan före dopparedan

Efter julskinkor, saftsåskok, vörtbrödsbak och paketinslagning idag var jag nöjd med att sätta mig på cykeln i förrådet och slippa gå ut i detta snö- och vindpinade Skåne idag. För en gång skull tyckte jag att det var en klar fördel att inte dra på mig Icebugsen och ge mig ut och springa, vilket jag i normala fall föredrar.



Det går faktiskt bättre och bättre på cykeln vill jag säga. Inte minst mentalt. Jag tycker att min uppvärmning på 20 minuter går numera väldigt fort. För några veckor sedan tyckte jag att det kändes som en eviiiigheeeet innan minutrarna hade blivit till halvtimmar. Jag brukar lägga upp min cykling på trainern till 20 minuter uppvärmning och sedan 20 - 30 minuter variation/intervall av något slag följt av 5 - 10 minuter nedvarvning. Antingen gör jag intervaller med hög kadens ( 100 -110 ) och relativt lågt motstånd eller högt motstånd och kadens 90 i max 40 sekunder. Att hitta på olika intervallpass håller helt klart tristessen av cykling på ett och samma ställe, på avstånd.

Imorgon är det julafton och småfolket här hemma är förväntansfulla. Det är en mysig högtid men ibland behöver jag lite eftertänksamhet i detta konsumtions- och förbrukningsamhälle.

Så ta hand om varandra och tänk på att det viktigaste av allt är att få vara tillsammans!





 GOD JUL
önskar jag alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar