fredag 14 december 2012

Plötsligt händer det!

Så här ser det dock INTE ut när jag simmar frisim!

Det gick!!! Ingenting är omöjligt!! Nu vågar jag äntligen säga att Jag har lärt mig att CRAWLA (eller simma frisim som det så fint heter på simspråk). Det känns lite som lyckan man kände när man var liten och äntligen kunde cykla utan stöd hjul. Jag har ju kämpat en hel del under hösten för att få till tekniken och jag har hittills bara kunnat simma 25 m crawl varvat med 25 m bröstsim under min träning. Igår hade Ironladyn Anna fixat en egen Simcoach till oss och med risken för att skämma ut dom andra hängde jag på....Men plötsligt hände det.....det bara gick att fortsätta crawla i längd efter längd efter längd! Glädjen bokstavligen bubblade ur mig där i vattnet! När simcoach Malin hade skickat iväg oss för att simma 400 m i lugnt tempo med flytkudde klämd mellan benen, så kom jag plötsligt på att frisimmet gick automatiskt och jag kunde tänka på något annat under tiden jag gled fram i vattnet.

Så här såg delar av passet ut som Malin hade satt ihop till oss:

Insim / Uppvärmning 200 m
Några 25 meters längder med stegrande fart, MAX sista 2-3 armtagen
1:a intervall: 75 m x 6 (med stegrande tempo) vila 30 sekunder
Teknikträning med Dolme (flytkudde mellan benen) 400 m
2:a Intervall: 75 m x 4 (med stegrande tempo) vila 30 sek
Teknikträning med benspark
3:e intervall 75 m x 2 (med stegrande tempo) vila 30 sek

Jag kan säga att jag hade blodsmak i munnen och det snurrade lite i simmössan under den första intervallserien.....hade ju givetvis noll koll på min kapacitet/tempo för att genomföra 75 m x 6 och jag försökte förstås haka på dom andra två vilket betalade sig i slutet.
Summan av kardemumman blev 2,3 km och då var allt CRAWL! 
Tjohoo, vilken julklapp jag har gett mig själv!!


2 kommentarer:

  1. joooo liselott det såg ut så,, du var kanon o ingen fick skämmas för dej

    SvaraRadera