måndag 10 december 2012

Problem!!

Det finns ärligt talat inte några större problem med vinterlöpning förutom möjligen djup snö. Men det är vi ju  inte "bortskämda" med alltför ofta här i Skåneland. Förutom just nu! Dock är inte djupsnö MITT största problem just nu, utan det är att jag inte lyckas skydda mina ögon mot kylan. Varenda gång jag är ute och svettas en längre stund och termometern visar kallare än 5 minusgrader så blir mina ögon/ögonlock alldeles förfrusna och det ser ut som att jag antingen har gått en lättare boxningsrond eller gråtit mig igenom ett par dygn....Jag har provat det mesta för att undvika detta problem. Ingen ansiktstvätt innan, olika salvor, krämer, vaselin etc, solglasögon på, inget sköljmedel när jag tvättar min mössa/buff. Ja, jag tror jag har tänkt på allt. Om det finns något jag har missat eller nån som har tips. Så SNÄLLA låt mig veta!!
För jag vill inte bara behöva vara inne och svettas på cykeln  när man kan ut och löpa i sånt här mysigt vinterväder. I lördags morse var det så här fint (11 minusgrader och mina ögon..... blev inte lika fina....)


Jag har en grej som jag ännu inte har testat. Det kommer garanterat att fungera! Undrar bara vad omgivningen kommer att tro om jag kommer springande med mina skidglasögon.......??

1 kommentar:

  1. Gammalt inlägg ...men jag har samma problem. Blir svullen och irriterad i främst ögonvrån, torr och fnasig och känns som ett kilo grus i ögonen, tunn klar vätska från innerögat vilket irriterar ögat ännu mer. Hur har du löst det? Jag kan omöjligt ha skidglasögon...

    SvaraRadera