tisdag 4 december 2012

Vita Vackra Vinterland

Tack och lov att det har blivit vinter! Det är så trist när årstiderna flyter ihop och när man inte får några kontraster. När vårt klimat här hemma är som det borde va, så är det faktiskt fascinerande. Jag gillar värme och sol och inbillar mig ofta att jag är född på fel breddgrader. Men det är nog ändå de olika årstiderna som gör att man längtar och uppskattar solen och värmen så otroligt mycket. Men när vintern är just VINTER så vete sjutton om jag inte gillar den lika mycket som sommarvärmen.
För några dagar sedan fick jag erbjudande om resa upp till Öppet Spår. Det är INTE UTAN ATT man blir sugen....Frestelsen är stor.....Men NEJ jag kan stå emot! Att börja träna skidor i det vackra vinterlandskapet nu, skulle ta alldeles för mycket tid från den dötrista, men ack så viktiga, cykelträningen inomhus. Gudskelov finns det TV4 Play så att man kan titta på något annat än rakt in i en vägg. Jag har också upptäckt att det är otroligt jobbigt att få upp farten på en trainer (?). Trots att man inte har någon motvind eller andra hinder så är det stört omöjligt att snitta 28 km/h i en timme.
Men har man aldrig någon motvind kan man heller aldrig få någon medvind......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar