måndag 25 februari 2013

Inga regler utan undantag??

Eftersom jag är en rookie på det här med triathlon söker jag en del tips och trix på nätet. Häromdagen ramlade jag över triathlonförbundets regler. Dom kändes otroligt omfattande och det fanns nog inte något de INTE hade tänkt på...
Men döm av min förvåning när jag läste att det ÄR FÖRBJUDET ATT KRYPA under löpmomentet! Nu hade jag ju ju förhoppningsvis inte tänkt göra det men man vet ju aldrig. Se bara på dessa två tjejerna som kämpar om 3:e respektive 4:e platsen


Om man nu mot förmodan skulle klara att krypa ett marathon och komma under maxtiden så vore det ju en bedrift i sig.
Så blir jag tvungen att krypa under löpningen i Kalmar (bevare mig väl:-) så vill jag göra det var som helst,
MEN INTE PÅ MÅLRAKAN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar