lördag 9 februari 2013

Ironladies väg till Ironman i Kalmar



Idag var det dags för den inplanerade intervjun med Ystads Allehanda. Under intervjun fick vi oss emellanåt att känna oss som riktiga superwomans och emellanåt som helt tokgalna! För visst är vi lite galna, men ändå väldigt målmedvetna och ganska realistiska (tro det eller ej....)! Vi fick frågor som tex: "vad är det som driver oss", "vem kom på denna galna idén", "hur får ni tiden att gå ihop"?
Vi fick många skratt under intervjun och inte minst när jag kläckte ur mig att jag brukar titta på Farmen när jag cyklar på trainern. Då var det kört! Alla bröt ut i gapskratt! Inget kulturellt, ingen bra musik eller annat som kanske kunde förknippas med lite intellekt. Nej, jag tittar på veckans alla avsnitt av Farmen. De är bra det! (Jag slår vad om att det kommer med i artikeln :-)
Det är såklart roligt och spännande med uppmärksamheten vi får och med publiciteten kan vi förhoppningsvis inspirera andra att spränga sina egna gränser och hitta på nya utmaningar.
Det sista reportern sade innan hon gick var:
"-nej, nu tror jag att jag ska ut och träna, för man blir så sugen på det efter att ha pratat med er!".
DEN känslan reportern hade fått kände vi oss förstås väldigt nöjda med!
                                                                                                                                                                                         

Efter intervjun var det såklart dags för träning. Idag valde vi att springa i Ystads vackra Sandskog. Och för att få ut lite mer av passet lade vi in 15 sekunders ruscher på vår 11 kilometers runda. Men vi har så mycket att prata om så det är i princip bara under ruscherna vi är tysta och de 15 sekundrarna hinner knappt ta slut förrän vi återgår till samtalsämnet igen. 
Det är så härligt med likasinnade träningsnördar som kan förstå ens behov av att älta svett......!





Jag gillar Ystad!

2 kommentarer:

  1. alltid lika kul att ses,,,skön runda blev det också.
    tack liselottan lilla

    SvaraRadera