onsdag 13 februari 2013

10-60-30

Hur är min strategi när det gäller Ironmanträningen? Har jag någon överhuvudtaget? Njae....



Jag följer iallafall inget träningsschema (vilket jag kanske borde....) men en grov planering av träningen kommer att vara 10-60-30. Fast nu är den nog 2-25-73 eller nåt....
Med dom siffrorna menar jag hur mycket procent av träningen som kommer att vara simning respektive cykling och löpning. Det bör ju spegla lite av tiden som kommer att gå åt till varje gren den 17:e augusti. Så 5-10 % simträning, 60 % cykling (minst!) och 30 % löpning.
Jag tror att jag kan förbättra simningen så ytterst lite så att hålla igång tekniken på crawlet och uthålligheten i armarna får vara tillräckligt. Men SEN ÄR  DET JU CYKELN!! Det ska minsann tränas cykel på längden, på höjden, på tvären, fram och tillbaka, i sömnen och förhoppningsvis med en ny carbonram!
Och sedan var det ju det här med löpning.....det är ju min grej..... svårt att låta bli. Måste börja drömma cykeldäck istället för löparsvett.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar