onsdag 20 mars 2013

Jag missade starten


Inatt missade jag starten på IronMan. Jag kom för sent... När jag kom till min fålla med alla mina grejer var det helt folktomt och plötsligt hördes ett PANG!! Jag tittade bort mot piren och PLASK....Alla hoppade i plurret och vattnet boktavligen kokade av plaskande triatleter. . Kvar stod jag och hängde läpp med alla kläder, skor, simglasögon, cykeln, energiBars och en nummerlapp. Jag hade tittat fel på klockan och var flera timmar för sen. Men där fanns en funktionär som såg mig och han sa: "-det är okey, du kan starta lite efter". Schysst, då kan jag kanske hinna iallafall. Men då hade jag helt fel byxor på mig och jag var osäker på om mina cykelskor överhuvudtaget fanns med i någon av mina 5 väskor. Jag rafsade runt i väskorna och försökte förtvivlat få ordning på mina prylar till de olika växlingarna men allt var i en enda röra. Där någonstans insåg jag att IRONMAN tävlingen rann igenom mina fingrar. Startfältet såg mindre och mindre ut ju längre ut i Kalmarsund de simmade. Bedrövad gav jag upp utan att ens ha startat......

PIP PIP PIP PIP.......
Sällan har jag varit så glad över att höra ALARM klockans väckningssignal! 

PUUUHHH.......det var en mardröm!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar