tisdag 26 mars 2013

Träningsstatus

Hur är då formen så här knappt 5 månader innan Ironman starten? Ärligt talat så har jag ingen aning. Åtminstone inte när det gäller cyklingen. Har den gjort någon nytta överhuvudtaget? Eller är det bara bakdelen som har härdats av nöt ande på sadeln? Passen på cykeln har jag försökt lägga upp för att träna cykelstyrka. Dvs relativt korta pass ( ca 1 timme) men som kompensation istället hårda korta intervaller med ganska högt motstånd. Jag vill ju så gärna kunna trycka på lite hårdare på pedalerna utan att framsida lår dör. Löpningen tror jag eventuellt att jag kan ha förbättrat lite. Iallafall om jag tittar tillbaka på andra vintrars träningstider. Och det är ju hur kul som helst! Kanske blir 1+1 tre? Kan Cykelstyrkan ge mig lite mer klipp i löparbenen. Det konstigaste i allt detta är simningen! För det är det momentet som jag har utvecklat mest under vintern. Och det har jag absolut tränat minst! Högst en gång varannan vecka!Den stora förbättringen beror såklart på att jag i höstas i princip bara kunde crawla så länge som jag kunde hålla andan, så 'bara' genom att lära mig andas var ju en revolution. Just nu klarar jag att crawla 2 km och jag börja längta till jag får kränga på mig våtdräkten och träna i öppet vatten. Nu väntar jag på lite varma vårvindar och snöfria vägar så jag kan ut och trecka med Treken! Och det finns hopp om vår även i mina hemtrakter...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar