söndag 17 mars 2013

YES!! Jag hann!!

I morse ringde klockan 2 minuter i 8 och upp for jag som skjuten ur en kanon! På med datorn och snabbt surfade jag in på Vasaloppets hemsida! Klockan 3 minuter över 8 var jag anmäld till Vasaloppet 2014! 7 minuter senare var Vasaloppet fulltecknat! På 10 minuter var alltså alla 15 800 platserna fyllda. Helt otroligt!

Visst är det kul att det har blivit så många som vill vara med, men nu är det inte bara en bedrift att genomföra loppet utan även att ha klarat av att hinna anmäla sig.
Hoppas bara inte att detta enorma (nästan hysteriska) intresse gör att så här stora evenemang blir ännu mer kommersiella och dyrare eftersom efterfrågan är så stor.

Men jag är så glad att jag kommer att stå på startlinjen i Berga by på Vasaloppet 2014!

Foto: Öppet Spår 2011

Håller tummarna för att alla de jag känner, som också hade ambitionen att anmäla sig, kommer med i sinom tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar