torsdag 6 juni 2013

Kalldusch

Att cykla de där tre milen till jobbet, yrvaken, utan mer frukost än ett halvt glas yoggi, kl 05:00, och se gryningen bli till dag är en speciell känsla. Inga bilar, inga människor, bara fågelkvitter och vilddjur som rör sig i skogsbrynet. Igårmorse var det en strålande fin morgon men det var svinkallt. Ca 4 grader! Gissa hur förtvivlad jag blev när jag kom cyklande med en åker vid sidan av vägen som bevattnas med en sån där gigantisk vattenspridare och där vattenstrålarna piskar ner över precis hela vägen där jag ska cykla! SHIT, Tänk snabbt! Vad göra? Vända? Annan väg? Innan jag hade kommit fram till nåt bra var plötsligt i "högtrycksduschen" och fick ett kallt och blött uppvaknande kan man säga... Hyyyyjjj... vad mycket vatten som sköljde över mig! Det var liksom inte bara en dimma som det ibland kan vara när vinden blåser vattnet ut ifrån åkern, utan detta var verkligen bevattning av asfalten!! Ja, det är mycket man ska uppleva som cyklist! En annan mycket trevligare upplevelse av att vara cyklist är att alla cyklister hälsar på varandra! Det är kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar