måndag 8 juli 2013

3 till 6 veckor

"Prinskorven" som barnen har döpt min högra ringtå till
Om nu någon, mot förmodan, är intresserad av min tå så kan jag berätta att den är fortfarande inte frisk! På onsdag är det tre veckor sedan jag slog i den i ett bordsben och enligt källor på internet tar det tre till sex veckor för en tåfraktur att läka! Att jag kunde genomföra 26 km löpning under kustjagaren för en och en halv vecka sedan är jag fortfarande förundrad över. Och att jag ställde upp i Kustjagaren med en havererad tå, talar jag bara om för folk som är av samma skrot och korn som jag själv. Det vill säga mer eller mindre galna......
Jag har bestämt mig för att INTE springa förrän jag är någorlunda smärtfri för det verkar som att tån svullnar och försämras av just löpning. Det är tur att det är just triathlon som är mitt mål för tillfället för det finns ju definitivt alltid något annat att träna. Så nu är det cykel och simning för hela slanten.
Och jag hoppas, hoppas, hoppas att tån snart är bra igen så att jag kan starta i Ironman Kalmar, mitt livs största svettutmaning hittills!!

3 kommentarer:

  1. Shit du är verkligen en stålkvinna! "Stålmormor" blir det i gungstolen. Jätteroligt att läsa!

    SvaraRadera
  2. Kunde ju skriva att det var Linda Sundvall som skrev kommentaren såklart....:)

    SvaraRadera
  3. Hallå Linda! Asch...jag är väl bara en som inte inser mina egna begränsningar ;-). Kram

    SvaraRadera