söndag 28 juli 2013

Lång och trogen (tränings-) tjänst

 
Nu lägger jag snart grovjobbet bakom mig. Det vill säga alla tunga, tuffa, ofta ensamma, svettiga och långa träningstimmar som har genomförts under året. En vecka till, sedan ska räntan betalas ut. Det vill säga "lönen" av lång och trogen tjänst i träningsarbetet. Just nu känns det nämligen som botten är nådd....kroppen är trött, sliten och jag börjar bli lite "less" på känslan av att aldrig vara nöjd. Jag tänker ofta att jag borde hållit på lite längre....jag borde sprungit efter det långa cykelpasset....jag borde cyklat mer intervaller. Nej, nu ska sådana negativa tankar slås bort och kropp och knopp byggas upp och bli starka och jag ska intala mig själv att det är nu det roliga kommer....nämligen att kunna starta i IronMan! Det är ju DET som är det roliga! Den största utmaningen för mig är att klara av att genomföra all träning som har krävts och nu när det snart är gjort är det bara det roliga kvar.....(hoppas jag:-)



Paula
 

 Materialvård

 
 
Under förra cykelpasset fick jag "bannor" för att jag hade en smutsig cykel.....Jo, det var nog sant. Visst var den skitig! Jag tycker nämligen att cykla är det enklaste momentet i cykelsporten. Att tvätta, putsa, smörja, pumpa och alla andra måsten när det gäller cykeln är min akilleshäl. Men NU var det tvunget! Efter en timmes slit och med olja och smuts överallt är det nu klart!
 
 
Jag använde en plastbehållare med borstar i, som jag fyllde med avfettningsmedel och sedan klämde om kedjan. Därefter vevade jag runt kedjan så den borstades inuti behållaren. Ganska smidigt faktiskt. Sedan gick det förstås åt en och annan disktrasa och tandborste också förstås! Men fin som snus blev den!


2 kommentarer:

  1. Testa gärna kedjerengöraren med Yes och varmvatten. Funkar nästan lika bra men är betydligt trevligare att jobba med.
    mvh Robban

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Det ska jag prova nästa gång jag blir tvungen ;-)

    SvaraRadera